3 aspecte de luat in calcul in crearea culturii de inovatie

 In Event Architecture

13. 3 aspecte de luat in calcul in crearea culturii de inovatie

Este bine-cunoscut faptul ca angajatii sunt cea mai buna sursa de inovatie intr-o organizatie. Inovatia este precum o apa in care inotam, de aceea adesea exista tendinta de a crede ca odata ce aceasta cultura a fost creata ea se va sustine in mod natural.

Lucru total gresit, de aceea propunem 3 aspecte importante de luat in calcul in crearea culturii de inovatie in compania ta:

1. Leadership
Fiecare angajat care detine o pozitie de leadership intr-o organizatie are rolul de a fi transparent vis-a-vis de planurile de viitor ale companiei, datorita acestui lucru acestia pot duce engagementul angajatilor la un alt nivel. In procesul de inovatie liderul este precum Atlas – Titanul Puterii; liderii cu adevarat exceptionali sunt cei mai in masura sa creeze o cultura a inovatiei.

De exemplu, acestia pot scrie articole in reviste despre inovatie, rezultate ale clientilor sau premii ale companiei la care se aspira, astfel se creaza o privire asupra lucrurilor catre care compania tinde.
Compania Corning Inc. a creat o serie de videouri intitulate „A day Made of Glass” care are rolul de a inspira angajatii sa obtina rezultate aliniate obiectivelor companiei.

Este bine cunoscut faptul ca angajatii care au o legatura personala cu jobul sunt mult mai implicati. Intrebarea ridicata de Generatia Y este: „Cum poate compania ta si jobul meu sa aibe un impact in lume?” Prin comunicarea clara a scopului companiei.

Compania The Toms Shoes se ghideaza dupa o idee simpla: pentru fiecare pereche de incaltaminte cumparata Toms doneaza o pereche unui copil defavorizat, iar in aceasta directie compania invita angajatii sa participe la evenimentele periodice care au acest scop. Angajatii Toms nu sunt doar ambasadori ai brandului, ci mai mult decat atat sunt brandul in actiune, schimbati si inspirati de experienta traita, acestia se intorc la birou motivati si mult mai implicati in activitatea companiei.

2. Integreaza brandul companiei in procesele de lucru
Entuziasmul cel mai ridicat al unui angajat este in prima zi de lucru. Insight pe care compania Zappos l-a sesizat si l-a transformat intr-o experienta, ajugand sa fie cunoscuta pentru o companie mai degraba de customer service decat pentru magazinul online de incaltaminte si haine.

Inca din prima zi angajatii sunt expusi eperientei de customer service. In primele saptamani angajatii trec prin toate departamentele, de la call center la brandingul website-ului si pana la ambalare si transport.

3. Comunicarea
Procesul de inovatie depinde de engagementul angajatilor. Cea mai buna metoda de a nutri engagementul acestora este mentinerea lor activa in bucla procesului, fie ca este folosit emailul sau un instrument intern de comunicare, acestia trebuie informati despre stadiul ideii lor.

Iata 4 pasi cheie ce trebuie comunicati in procesul de inovatie:
Primirea ideilor – comunica colegilor tai primirea ideilor si stadiul acestora. Recomandarea noastra este ca fiecare participant in procesul de inovatie sa primeasca un raspuns cu privire la primirea ideilor; este important pentru acestia sa stie ca ideea lor nu s-a pierdut digital.
Feedback – chiar daca o idee este respinsa, acest lucru trebuie comunicat. Niciun feedback poate fi mai rau decat respingerea unei idei, atata timp cat aceasta este comunicata cum trebuie;
Implementarea
Succesul

Ca in orice afacere de succes, cultura inovatiei trebuie gestionata in mod continuu si tinuta la zi cu tenditele pietei.

Alatura-te noua la Innovation Summit 2015!

[cml_media_alt id='4596']Blog-Ad_790x357px[/cml_media_alt]

Recommended Posts

Lasa un comentariu

3 × two =

Start typing and press Enter to search

>