Cum creezi un spatiu colaborativ: 5 elemente de personalizare

 In Event Architecture

10. Cum creezi un spatiu colaborativ _5 elemente de personalizare

Leon Festinger, Stanley Schachter si Kurt Back au ridicat intrebarea “cum s-a format prietenia?”, de ce unele persoane construiesc relatii de prietenii care se intind ani de zile. Cativa experti, printre care si Sigmund Freud, sustin ca formarea prietenei poate fi urmarita inca din copilarie, cand se formeaza valorile, credintele si atitudinile care mai tarziu sunt factori decizionali in crearea prieteniilor. Insa Festinger, Schachter si Back au venit cu o alta teorie, pe care profeti contemporani, precum Steve Jobs, Sergey Brin (Google) si Lary Page au ajuns sa o implementeze. Acesti experti considera ca spatiul fizic si timpul petrecut in acesta sunt elementele crearii prieteniei.

Cercetarile arata ca un angajat este fericit in momentul in care relatiile colegiale sunt trecute si la nivelul de prieteni, dat fiind faptul ca ajungem sa petrecem o buna parte din zi la locul de munca.

De la culorile potrivite, la spatiile destinate convorbirilor telefonice sau a birourilor in care predomina linistea, spatiile de lucru trebuie sa fie o combinatie intre structura si fluiditate. Astfel, am realizat o lista de 5 elemente de luat in cosiderare in crearea spatiilor de lucru:

  1. Designul Conteaza
    In momentul in care alegi cazarea pentru concediu, alegi o camera cu lumina fluorescenta sau una cu peretii intr-un gri monoton? Raspunsul este evident. Acelasi lucru se aplica si in cazul birourilor, designul conteaza, dat fiind faptul ca angajatii ajung sa petreaca 9 ore pe zi.
  2. Personalizarea
    Poze cu familia, plante sau wall-stickere, elemente pe care angajatii le pot aduce la birou, iar impactul acestora este imens, incat angajtii ajung sa creeze o comunitate. In plus, „acestia ajung sa se comporte mai natural, ceea ce aduce un aport bun pentru inovatie si creativitate. In momentul in care adaugi incredere si comfort unei relatii, oamenii ajung sa isi asume anumite responsabilitati.” (Kevin Kuske, General Manager Turnstone).
  3. Organizeaza biroul pe zone
    Precum un oras, biroul ar trebui organizat pe zone, de exemplu daca doresti sa porti o conversatie mergi in bucatarie sau pe terasa, daca doresti un loc mai retras sau sa porti o conversatie privata poti merge intr-o zona unde sunt canapele sau daca iti doresti o pauza de relaxare sau un refresh de la ceea ce faci poti merge pe terasa sau in curte.
  4. Brandingul si cultura organizationala
    Este foarte important sa aliniezi spatiul destinat birourilor cu brandul si cultura organizatiei. De la mascote din plus, la gadgeturi, obiecte pe care compania le creaza, tablouri pictate de angajati in cadrul evenimentelor de teambuilding, orice! Inoveaza!
  5. Spatii (re)creative
    Plantele, lumina si toate elementele care tin de natura sunt schimbari mici pe care este bine sa le adopti in companie. Studiile arata ca lumina naturala este benefica sanatatii si chiar ajuta la cresterea creativitatii. De asemenea, tuturor ne place sa fim ludici din cand in cand, poate pentru unii este mai aproape de un stil de viata, de aceea o camera cu jocuri sau un spatiu recreativ este mai mult decat bine venit intr-un spatiu de birouri.

Permite-le angajatilor sa fie creativi in felul lor, fie ca isi personalizeaza dupa bunul plac lucrurile de pe birou, unii prefera sa scrie cu creionul iar altii prefera o componenta digitala. Toate acestea ajuta la crearea unei comunitati in cadrul companiei tale, iar o comunitate poate tinti atat de sus incat rezultatele ajung sa fie mai mult decat grozave.

_________

Iti doresti un eveniment intern personalizat pentru compania ta? Afla cum te putem ajuta –> https://www.universum.ro/corporate-events/

Recommended Posts

Leave a Comment

three × three =

Start typing and press Enter to search

>