REALITATEA VIRTUALA: Impactul adus in departamentului de HR

 In Events Technology

[cml_media_alt id='5930']41 VR[/cml_media_alt]

Realitatea virtuala (VR) este adoptata din ce in ce mai mult in organizatii. Ca si referinta a acestui fapt, Oculus Rift, unul dintre cei mai mari dezvoltatori din lume, a fost achizitionat de Facebook anul trecut pentru 2.3 miliarde de dolari, iar companii precum Sony si Microsoft investesc sume mari in tehnologie.

Acum 60 de ani, realitatea virtuala a fost folosita de militari sub forma unui simulator de zbor. In anii 90, VR a fost introdus in lumea jocurilor video, desi fara prea mult succes. In ultimii ani, VR a luat amploare astfel incat la inceputul anului 2016 se asteapta lansarea pentru consumatori.

Suntem ferm convinsi ca realitatea virtuala va aduce impact in majoritatea industriilor. De exemplu, un agent imobiliar care isi petrecere o buna perioada dintr-o saptamana pe teren, in vizualizari cu potentiali clienti; ca si client ai prefera sa iti petreci serile cu un Oculus si “vizionand” apartamente decat sa conduci de la locatie la locatie.

Lucrand in domeniul teambuilding-ului si al training-ului, ne-am gandit adesea care ar putea fi impactul adus de realitatea virtuala si am ajuns la urmatoarele concluzii:

SIMULARI
De altfel, probabil cel mai evident aspect. Adesea este mentionat faptul ca cel mai bun mod de a invata este prin intermediul unei experiente si care este cea mai buna metoda daca nu prin realitatea virtuala? Imagineaza-ti o companie petroliera care isi doreste un training in care simuleaza o situatie de forta majora. Simularea poate fi creata in jurul unei experiente captivante insa oferita in conditii de siguranta.

REUNESTE OAMENII
Studiile au aratat ca cea mai buna metoda de a uni o echipa este de a le oferi cadrul pentru interactiunile fata in fata. De cele mai multe ori acest lucru nu este practic sau rentabil mai ales daca echipa este raspandita in toate colturile lumii. Realitatea virtuala nu ofera interactiunea fata in fata traditionala, insa plaseaza oamenii intr-o lume virtuala unde pot interactiona unii cu altii, poate chiar intr-o activitate de teambuilding. De asemenea, imaginatia este singura limita in cazul unui teambuilding virtual.

LIMITELE SALII DE TRAINING
Nu se va intampla in urmatorii 5-10 ani, insa vom fi cu siguranta surprinsi daca sistemul traditional in care 20 de oameni vin intr-un loc specific pentru a lua parte la un training se va schimba. Similar cu punctul anterior, nu este mereu practic sa te deplasezi intr-o locatie specifica pentru cateva ore de training, cand pur si simplu poti folosi o pereche de ochelari si sa te alaturi altor oameni intr-o sesiune de training.

Pentru ca aceste aspecte sa se intample, multe lucruri trebuie sa se schimbe, insa daca iei in considerare cate lucruri s-au intamplat in ultimii ani, impreuna cu cresterea exponentiala la nivel global a sectorului industrial, crezi ca lucrurile nu se vor schimba in aceasta industrie?

La Internet & Mobile World 2015, ne-am putut bucura de experienta Oculus Rift si suntem extraordinar de incantati ca in cativa ani o sa il includem in experientele noastre teambuilding! 🙂

Articol tradus si adaptat de pe blogul colegilor nostri biz-group.ae.

Recommended Posts

Leave a Comment

3 × one =

Start typing and press Enter to search

>