Team building – o simpla activitate sau o experienta memorabila

 In #viata_la_universum, Learning

[cml_media_alt id='7438']experienta_teambuilding[/cml_media_alt]

de Robert Viiu, Project Manager Teambuilding

De ce am vrea ca un team building sa fie mai mult decat o simpla activitate? Raspunsul la intrebare este unul clar: din nevoia de a intelege fie si partial cum este un eveniment, ce il generaza, cum se implementeaza, in ce fel se implica in viata de business si, evident, cat si cum se articuleaza, contopindu-se cu munca Project Managerului.

Fac referire la doua perspective care, din punctul meu de vedere, sunt intr-o stransa legatura. Atunci cand te gandesti la teambuilding, te gandesti automat la experienta participantului si cum reusesti, ca organizator, sa integrezi toate elementele unui eveniment intr-o poveste. Aceasta poveste calauzeste participantul intr-o lume aparte, care il face sa iasa din zona de confort, sa gandeasca pozitiv, sa se apropie de colegul pe care nu l-a observat pana atunci la birou.

Un alt aspect important, cu care noi ca organizatie empatizam, este “sa gandesti in afara cutiei”. Sa gasesti solutii creative atunci cand ai impresia ca esti intr-o situatie fara iesire, sa ai minim o rezolvare pentru fiecare situatie dificila, sa inveti cum sa gestionezi situatiile tensionate prin comunicare si colaborare.

Ca Project Manager intalnesti ambele situatii, atat livrarea unei activitati intr-un context prestabilit, cat si livrarea unei povesti/ experiente. Atunci cand livrezi o poveste participantilor este mult mai intens, iar efectele pe termen lung sunt puternice. Nevoile de a cunoaste directiile ne ajuta sa conturam contextul potrivit. De exemplu, daca evenimentul este axat pe activitate outdoor, sa luam in calcul si spatiul din locatie pentru o alternativa indoor in cazul in care conditiile de desfasurare se modifica.

Scopul este ca evenimentul sa fie o experienta memorabila pentru participant. Pentru asta venim in ajutorul angajatorului, construind povestea impreuna. Totul pleaca de la un brief consistent, de la nevoile participantilor, contextul companiei si contextul evenimentului. Impreuna identificam nevoia si construim pe ea. Deoarece piata de team building este in crestere si nivelul asteptarilor atat din partea angajatorilor, cat si din partea participantilor au crescut, e important sa fim in ton cu trendul si ancorati in societatea contemporana pentru a aduce ceva nou si nemaintalnit in compania ta.

Firul rosu al experientei pentru participanti incepe atunci cand acestia iau primul contact cu evenimentul, printr-un teaser sau newsletter intern si continua cu identitatea evenimentului, de la nume, profunzime si concept (ex. “Cucerim noi frontiere”, “Drumul spre excelenta”), la detalii legate de calatoria spre locatie, intampinare, ce gasesc in camera, agenda evenimentului, pana la nevoi specifice. Toate aceste mici detalii, in final, fac diferenta. Iar experienta continua chiar si dupa ce participantii pleaca de la eveniment: follow-up, poze, un produs final din cadrul evenimentului.

Un exemplu de activitate care mie personal imi aduce euforie, fie ca o pregatesc ca Project Manager, fie ca o facilitez, este Big Picture. Aceasta se axeaza pe: networking, creativitate, teamwork, motivare, comunicare, time management si leadership. Te introduce intr-un context diferit, intr-un mediu relaxat si iti demonstreaza cum poti obtine lucruri inedite pornind de la amestecul simpu a 3 culori (rosu, galben, albastru) ce genereaza complexitatea spectrului vizual.

Platon spunea: “vazul este cel mai ascutit dintre simturile trupesti” completat cateva secole mai tarziu de Platin: “Frumosul se afla in masura cea mai mare”. Iar acest frumos va ramane in masura cea mai mare in contextul companiei drept un reminder constant, o ancora care te va duce cu gandul la eveniment si la ceea ce s-a intamplat acolo: noi ganduri, abilitati, directii, perspective, amintiri frumoase, inspiratie, motivatia de a face lucrurile diferit.

Noi, Universum, credem foarte mult in ideea ca “oamenii mari” sunt receptivi la invatarea prin joaca. Atunci cand esti relaxat si nu esti presat de un deadline esti mai aproape de copilul din tine, iar interactiunea interumana devine usoara in acest cadru informal, in timp ce descoperi noi perspective in cadrul companiei.

Astfel noi ne dorim ca toate evenimentele implementate sa ne poarte intr-o experienta memorabila.

Daca iti doresti o astfel de experienta, da-ne un semn aici si construim povestea echipei tale!

Articole recente

Lasa un comentariu

5 × one =

Start typing and press Enter to search